• Bez kategorii

Aqua aerobik – dla kogo?

Wykonywanie treningu z zakresu aqua aerobiku okazuje się bardzo dobrym rozwiązaniem zwłaszcza dla osób, które chcą się odchudzić. Mało która aktywność fizyczna inna niż wodny aerobik pozwala w stosunkowo krótkim czasie spalić aż tak dużo kalorii! Niemniej jednak osoby otyłe to nie jedyna grupa, dla której aerobik w basenie został wymyślony. Generalnie śmiało można stwierdzić, że jest to dyscyplina w pewnym sensie uniwersalna, czyli doskonale sprawdza się dla każdego bez wyjątku- nie ma tu większego znaczenia, czy mowa o osobie będącej nieco otyłą, czy kobiecie w zaawansowanej ciąży bądź seniorze i nastolatku. Każdy na aqua aerobiku może skorzystać tak samo. Co więcej, jest to bardzo skuteczna forma treningu i również poniekąd rehabilitacji dla ludzi z kontuzjami i różnego typu urazami.
Aqua aerobik jest to rewelacyjne rozwiązanie dla osób siedzących non stop przed telewizorem, albo pracujących w pozycji siedzącej, bowiem pozwala bez większych trudności rozluźnić poszczególne partie mięśniowe i poza tym, że musimy stawić czoła oporowi wody, nic innego w zasadzie nie potrzebujemy umieć.

Młody mężczyzna w basenie

Zaleca się nawet, aby aqua aerobik wybierać jako dyscyplinę dla amatorów, którzy nie są fit na tyle, żeby uprawiać zaawansowanie jakikolwiek inny sport. Jest to rzeczywiście warte rozważenia, ponieważ będąc w wodzie, jest o wiele mniejsze zagrożenie wyrządzenia sobie krzywdy i nabawienia się kontuzji, co w przypadku nieprofesjonalnie ćwiczących zdecydowanie może się wydarzyć. Niekiedy wodne ćwiczenia są porównywane do joggingu i dzieje się tak nieprzypadkowo- wiąże się to w dużym stopniu z faktem, iż bieganie uznaje się za najbardziej spalające tkankę tłuszczową. Jak się okazuje, aqua aerobik wymaga o wiele większej pracy układu mięśniowego, więc podczas pojedynczego treningu spala się dużo więcej niż przy bieganiu.

Może Ci się również spodoba