Blog

Kontuzje śródstopia

Jednym z najczęściej zdarzających się typów urazów dla osób ćwiczących fizycznie jest kontuzja śródstopia. Im większy nacisk kładziony jest na trening z wykorzystaniem kończyn dolnych, tym niestety większe zagrożenie pojawienia się wspominanego wyżej problemu. Co wówczas robić? Jak zadziałać? Na czym skoncentrować się, aby kontuzji w tym wydaniu całkowicie unikać? Wszystkiego na ten temat dowiesz READ MORE

Trening a sport

Osoby, które trenują intensywnie nie jest wskazane, żeby często spożywały napoje wyskokowe. Powód? Dowiesz się o tym po zgłębieniu naszych fragmentów poniżej. Im bardziej profesjonalnie wykonujesz dowolną aktywność fizyczną, tym mniej zalecane jest dla Ciebie picie alkoholu. Trening a alkohol nigdy nie idą ze sobą w parze i napoje procentowe niestety bardzo negatywnie wpływają na READ MORE

Aqua aerobik

Jedną z najpowszechniejszych obecnie dyscyplin sportowych wybieranych przez osoby chcące zacząć uprawiać jakąś aktywność fizyczną amatorsko okazuje się aqua aerobik. Jest to wyjątkowa forma ruchu, bowiem można ją wykonywać bez jakichkolwiek umiejętności, nawet gdy mowa o osobie kompletnie nie potrafiącej pływać. Co daje aqua aerobik? O tym dowiesz się z dalszych fragmentów naszego poradnika poświęconego READ MORE

Jaki sport dla seniorów?

Osoby w podeszłym wieku obowiązkowo powinny się gimnastykować. Nie jest to jednak bardzo łatwą sprawą, aby zdecydować się na jakąkolwiek aktywność fizyczną, kiedy nie jest się w stu procentach sprawnym. Jak zatem ćwiczyć, kiedy jest się seniorem? Sprawdź to w dalszych fragmentach naszego wirtualnego poradnika. Gimnastyka w wieku podeszłym jak najbardziej jest możliwa! I wręcz READ MORE

Urazy kolana w sporcie

Brak sprawności poruszania kolanem? Czujesz, że coś jest nie tak jak być powinno z Twoja nogą? A może bolą Cię stawy? W każdym z powyższych przypadków w grę może wchodzić uraz kolana, do jakiego doszło na skutek nieprawidłowego uprawiania dyscypliny sportowej. Warto wiedzieć, że istnieje coś takiego jak zablokowane kolano. Przeważnie pojawia się to jako READ MORE

3 poziomy aqua aerobiku

Dyscyplina wodna opierająca się na wykonywaniu serii ćwiczeń w postaci klasycznego aerobiku ale w wodzie w basenie określana jest mianem aqua aerobiku, z języka angielskiego, bowiem opisywana forma aktywności fizycznej zrodziła się na terenie Stanów Zjednoczonych, gdzie począwszy od lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku bije rekordy popularności. W jaki sposób można realizować zajęcia i jak dzielone READ MORE

Czy zakwasy po ćwiczeniach są naturalne?

Czy to normalne, że zawsze kiedy wejdziemy na bieżnię czy poćwiczymy na macie gimnastycznej w domowym zaciszu, od razu robią nam się odczuwalne następnego dnia zakwasy? Postaramy się rozwikłać tę zagadkę w dalszych fragmentach niniejszego poradnika. Zakwasy to potoczne określenie czegoś, co fachowo nazywa się skrótowo DOMS, jest to nic innego jak zespół opóźnionego bólu READ MORE

Aqua aerobik – dla ciężarnych i seniorów

Aqua aerobik to jedna z najciekawszych obecnie form aktywności fizycznej dla kompletnych amatorów, którzy do tej pory nie mieli do czynienia z żadnym konkretnym sportem a nawet nie mają dobrej kondycji. Powód? Jest to sposób na błyskawiczne zrzucenie zbędnej tkanki tłuszczowej, ale także na to, żeby odpowiednio rozruszać ciało. Jak się okazuje, coraz częściej akurat READ MORE

Cytrulina a sport

Cytrulina stanowi jeden z najbardziej charakterystycznych aminokwasów, jakie zaliczane są do grupy tak zwanych aminokwasów endogennych. Są to substancje dające się przez ludzki organizm samoistnie wytworzyć, czyli składniki zsyntetyzowane. Przede wszystkim cytrulina jest ważna dla naszej wątroby. Powód? Zobacz w dalszych fragmentach naszego wirtualnego poradnika. Wykorzystanie cytruliny w głównej mierze łączy się z cyklem metabolicznym READ MORE

Rozciąganie po treningu

Kiedy skończysz odbywać intensywny trening sportowy, zawsze powinieneś zdecydować się na wykonanie rozciągania. Po co? Dzięki temu możesz rozluźnić zmęczone mięśnie, co da sposobność odprężenia się, ale także pozwoli na otrzymanie lepszych rezultatów wykonywanego treningu. Ćwiczenia rozciągające, o których mowa warto natomiast wykonywać w zasadzie tak przed treningiem, jak również i bezpośrednio po nim. Najczęstszym READ MORE