• Bez kategorii

Rozciąganie po treningu

Kiedy skończysz odbywać intensywny trening sportowy, zawsze powinieneś zdecydować się na wykonanie rozciągania. Po co? Dzięki temu możesz rozluźnić zmęczone mięśnie, co da sposobność odprężenia się, ale także pozwoli na otrzymanie lepszych rezultatów wykonywanego treningu. Ćwiczenia rozciągające, o których mowa warto natomiast wykonywać w zasadzie tak przed treningiem, jak również i bezpośrednio po nim.
Najczęstszym błędem okazuje się przyjście na siłownie i od razu rozpoczęcie treningu – bez przygotowania, bądź zejście z bieżni czy maty gimnastycznej i nie rozciągnięcie tkanki mięśniowej. Spięta, zesztywniała, nadwyrężona niestety będzie obolała już parę godzin po intensywnym trenowaniu.

Osoba kóra pływa w basenie na torze

Dlatego też bardzo istotne okazuje się, aby poświęcić parę chwil na tego rodzaju zestaw ćwiczeniowy. Stretching, bo tak określa się rozciąganie z języka angielskiego ma polegać zwłaszcza na wydłużaniu mięśni, a co za tym idzie nadawaniu im większej elastyczności. Kiedy dochodzi do rozciągania naszych mięśni, automatycznie nie tylko są one wydłużone, ale też i odpoczywają. Tak jak Twój organizm potrzebuje odpoczynku i relaksu po ciężkiej pracy, tak samo i mięśnie rozciągania po intensywnym treningu sportowym i wysiłku fizycznym. Jeżeli nie rozciągamy się, możemy liczyć na zakwasy już następnego dnia po realizacji ćwiczeń. Co więcej, prędzej wówczas o kontuzje i urazy, które są trudne do wyeliminowania. Stretching może polegać na zwyczajnym wyciąganiu ciała i wydłużaniu w ten sposób kończyn dolnych i górnych oraz pleców i karku.

Może Ci się również spodoba