• Bez kategorii

Kontuzje śródstopia

Jednym z najczęściej zdarzających się typów urazów dla osób ćwiczących fizycznie jest kontuzja śródstopia. Im większy nacisk kładziony jest na trening z wykorzystaniem kończyn dolnych, tym niestety większe zagrożenie pojawienia się wspominanego wyżej problemu. Co wówczas robić? Jak zadziałać? Na czym skoncentrować się, aby kontuzji w tym wydaniu całkowicie unikać? Wszystkiego na ten temat dowiesz się w dalszych fragmentach naszego tekstu.
Urazy śródstopia zdarzają się w zasadzie na porządku dziennym. Wśród nich wyróżnia się między innymi dysfunkcje mięśni stopy, ale także można mówić o nieco bardziej zaawansowanym stadium urazu, jakim jest na przykład złamanie przeciążeniowe kości. Co więcej, nie zapominajmy także i o równie pospolitych urazach jakimi są zwichnięcia stawów śródstępnych. Jak podają specjaliści w dziedzinie ortopedii, najczęściej jest to przypadłość sportowców, którzy źle stawiają stopę podczas wykonywania dynamicznych ruchów, gwałtownie ustawiają stopę lub ją przeciążają. Musimy dodać także, że śródstopie może szwankować w momencie, kiedy jest wystawione na duże obciążenia, więc nie powinniśmy przesadzać nie tylko z intensywnością ćwiczeń, ale i z siłowym treningiem.

Do tego ortopedzi wskazują również na problemy medyczne z kręgosłupem, które pociągają za sobą opisywany rodzaj kontuzji. Mowa tu o wszelkiego typu wadach postawy ale także i nieumiejętnym wykonywaniu poszczególnych ćwiczeń obciążających śródstopie. Warto zatem zrezygnować z zaawansowanego treningu, kiedy jesteśmy jeszcze laikami, albo decydować się na prace pod wysiłkową na sali gimnastycznej czy siłowni, lecz pod czujnym okiem instruktora. Bardzo często za urazy w postaci dysfunkcji ścięgien mięśni stopy odpowiadamy my sami i popełniane przez nas zwłaszcza błędy treningowe.

Może Ci się również spodoba